چند توصیه به شاغلان مراکز خرید/روشهای دریافت شکایات مردمی از عدم رعایت توصیه های بهداشتی

دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراکز خرید، لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در این مراکز دوچندان شده است.
وی ادامه داد: از اینرو به شاغلین در فروشگاهها و مراکز خرید توصیه میشود که حتما از ماسک استفاده و از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند، خودداری کنند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استفاده از کارتخوان بهجای دریافت وجه نقد، رعایت بهداشت دستها، استفاده از ضدعفونی کنندهها و در اختیار قرار دادن آن به خریداران و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی - بین ۱.۵ تا دو متر - از دیگر توصیههای وزارت بهداشت به شاغلین در فروشگاهها و مراکز خرید است.
لاری در پایان تصریح کرد: کلیه افراد درصورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد ذکر شده میتوانند با تماس با سامانه ۱۹۰ گزارش و شکایت خود را اعلام کنند. همچنین با اسکن QR کد فروشگاهها با استفاده از دوربین تلفن همراه میتوانند شکایات خود را ثبت کنند.